A törzsvásárlói programoknak semmi értelme.

Ma már nincs olyan nagyobb üzletlánc vagy benzinkút ami nem ajánlana valamilyen törzsvásárlói programot, hűségkártyát, pontgyűjtögetős lehetőséget. Van aki esküszik rá, hogy milyen jó dolog, szerintem felesleges időpocséklás, amivel ráadásul nem is biztos hogy jól jársz. Miért? Olvass tovább, és megtudod.

Annyit előre szeretnék bocsátani, hogy mint minden itt a blogon a személyes véleményem, amit azért írok le, hogy hátha valakinek segít jobb döntéseket hozni.

Először is, mik ezek a pontgyűjtő kártyák, hűségprogramok? Az ötlet egyszerű, adjunk a vásárlónak egy kártyát, vagy valamit amire pontokat kap a vásárlásai után, amiket aztán az üzletben levásárolhat. Az egész úgy van tálalva, hogy ezzel mennyi pénzt spórolhatsz. Ez ha felületesen vizsgájuk, akkor még egy olyan szitu is lehetne, amivel mindenki jól jár, de ha egy kicsit mélyebbre ásunk, azt láthatjuk, hogy a mindenki azért ebben az esetben leginkább az eladó lesz. A valóságban ezeknek a programoknak az egyetlen oka hogy a cégek több pénzt keressenek. Ha nem így lenne, nem csinálnák. De miért járhatsz te rosszabbul egy olyan lehetőségen hogy valamit olcsóbban kaphatsz meg?

Nem mindig olcsóbb – Ha van ilyen törzsvásárlói kártyád, akkor hajlamos leszel azt az üzletet részesíteni előnyben. Még akkor is ha csak nagyon kevés kedvezményt kapsz. Ha csak havi egyszer mész ki a kedvenc bevásárlóközpontodba, ahelyett hogy a közelben vásárolnál, máris jó valószínűséggel buktad a kedvezményt. Ugyanez a helyzet a benzinkutakkal. Ha minden tankolásnál kicsit messzebb mész a kedvenc kutadig, máris drágábban tankoltál. Ja és ha már kint vagy a hipermarketben, akkor jó eséllyel többet fogsz vásárolni mint amiért elindultál.

Biztos ez amire szeretnéd fordítani a szabadidőd? Már a csatlakozásnál elpazarolod az idődet. Mindenféle űrlapokat kell kitölteni stb stb. Az üzleteknek ezek a programok nagyon jó módjai arra hogy pontosan megismerjék a vásárlási szokásaid, és mindenféle ajánlattal bombázzanak. Megint időt pazarolsz hogy ezeket átnézd, hogy hátha van bennük valami amit mindenképp meg kell venni, igaz 5 perce még nem is gondoltál rá hogy szükséged lenne rájuk. Ezek a pontok, vagy bármilyen jutalom amit kapsz nem pénzzel egyenlő, csak a boltban lehet elkölteni őket. Elég jelentős részük nem kerül felhasználásra, mert sok helyen bizonyos időn belül el kell használni őket.

Arról nem is beszélve hogy mennyi energiád fogja felemészteni, hogy emlékezz rá hogy mindig nálad legyen a annak a láncnak a kártyája ahová vásárolni indulsz.

Megnéztem pár nagyobb üzletlánc bizalom programját, és kb. fél százaléknyi kedvezményt jelent ha a legoptimálisabban használod ki a program adta lehetőségeket. Csak összehasonlításképp az egy 20 ezer forintos bevásárlásnál 100 forint, vagy negyed liter benzin. Csak gondolkodj el rajta, hogy ez mennyit jelent a te vásárlási szokásaid mellett. Biztos hogy nincs más amivel több értéket tudsz magadnak teremteni azzal az energiával amit ilyenekre pazarolsz? Szerintem biztos hogy találsz valamit.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.