Mennyibe kerül autóval járni? – Update

Az autós cikkben írtam részletesen arról, hogy mennyibe került a kocsi fenntartása, és egy megtett km. Azt is ígértem hogy írok egy updatet arról hogy a mostani kocsival ez hogyan néz ki. Mielőtt elkezdem kiszámolni, úgy saccolom hogy kb. 50%-al többe kerül ezt a kocsit fenntartani. Egy kategóriával magasabb, és dízel. Ez a kettő biztos hogy megnyomja egy kicsit a fenntartási költségeket.

Ez a kocsi egy 2007-es dízel Mazda6, 6 évesen vettem 2014-ben. Amikor vettem akkor többet terveztem járni vele, de időközben volt egy kis változás, és úgy adódott, hogy nem kell már munkába járáshoz a kocsi. Ami igazából jó dolog, nem nagyon szeretek dugóban ülni, és Budapesten a reggeli munkába járás és a dugó az általában szinonimának számítanak. Lássuk a száraz tényeket:

Értékcsökkenés: kb. 400.000  (hasznaltauto.hu szerint)
Szerviz és alkatrészek: 1.160.000
Garázsbérlet: 320.000
Egyebek (biztosítás, matrica, apróságok):180.000
Üzemanyag: 893.000
Megtett km.: 41.000
Egy km. költsége: 72 Forint

Hmmmm. Több mint a duplája. Mondjuk ha még megtartom pár évig a kocsit, akkor lejjebb fog menni. A szervizben van két nagyobb tétel, egyrészt a mindenki által rettegett kettős tömegű lendkerék (400.000) amit kb 200 ezrenként kell cserélni, egy komplett vezérlés csere (143.000), ami 120 ezrenként esedékes, valamint két garnitúra új gumi. Én nem szeretek a fenntartáson spórolni, az autót nem sufniba hordom, hanem a Mazda Mesterhez, nem használt, meg újrafutózott gumikat veszek rá, hanem újat, és nem fűtőolajjal tankolom, hanem prémium dízellel. Ez utóbbihoz annyit, hogy szerintem a modern dízeleket ezzel kellene tankolni, itthon legalábbis biztosan.

Így utólag hiba volt dízelt venni, hiába a 6 literes fogyasztás, drágább az üzemanyag bele, drágább a fajlagos fenntartása. Mikor összeköltöztünk a feleségemmel, és kiderült, hogy nem kell már kocsival járni munkába, akkor gondolkoztam rajta hogy eladom, és veszek egy kicsit régebbi benzines hasonló autót, de végül elvetettem, mert a “kötelező” szervizeket és karbantartásokat ezen már megcsináltam. Vezérlés és új gumi szinte minden használtan vett autóra kell vétel után.

Egy kicsit még mindig sokkoló a szám, de itt is látszik, hogy ha nem írnám az összes kiadásomat, akkor jóval alulbecsültem volna hogy pontosan mennyi a különbség a két kocsi fenntartása közt.

Oszd meg!

“Mennyibe kerül autóval járni? – Update” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.